Δευτέρα 20 Μαρτίου 2023

ΑΝΑΛΥΣΗ Δευτέρα, 20-Μαρ-2023: Οι εταιρείες που κοιτάνε μόνο μπροστά (του Απόστολου Μάνθου@capital.gr)

 

Με επιδόσεις-ρεκόρ σε τριμηνιαία βάση λόγω και του FIFA World Cup Qatar έκλεισε το τέταρτο τρίμηνο του 2022 ο ΟΠΑΠ διαμορφώνοντας τα ετήσια καθαρά έσοδα προ εισφορών στα 1,939 δισ. ευρώ από 1,538 το 2021 καταγράφοντας έτσι μια αύξηση της τάξεως του 26%. 

Παράλληλα το EBITDA διαμορφώθηκε στα 736 εκατ. ευρώ από 550,3 εκατ. ευρώ το 2021 αυξημένο κατά 38,5% σε επαναλαμβανόμενη βάση, με τα καθαρά κέρδη να κλείνουν στα 592,3 εκατ. ευρώ αντί των 259,4 εκατ. ευρώ, παρουσιάζοντας εκρηκτική άνοδο κατά 128,3%. 

Να, λοιπόν, που η μεγαλύτερη αεροπορική εταιρεία στην Ελλάδα και συνάμα εθνικός αερομεταφορέας, η Aegean Airlines (ΑΡΑΙΓ), κατάφερε να περάσει διά πυρός και σιδήρου μέσα από την επώδυνη πανδημική κρίση και να έρχεται σήμερα να ανακοινώνει διπλασιασμό στον ενοποιημένο κύκλο εργασιών για το 2022 σε σχέση με το 2021 κλείνοντας στα 1,34 δισ. ευρώ, ο οποίος όμως περνάει πλέον μπροστά κατά 2% από αυτόν του 2019.

Τέλος, ο ΟΠΑΠ ανταμείβει τους μετόχους του με διανομή 1,45 ευρώ από τα οποία τα 0,30 ευρώ έχουν ήδη δοθεί τον περασμένο Νοέμβριο ως προμέρισμα. Όσον αφορά τη μετοχή του την είχαμε αναφέρει τελευταία στα μέσα του Γενάρη όταν η αγορά διά μέσω του Γενικού Δείκτη κάλπαζε με ένα +16,45% και αυτή είχε μείνει σε σημαντική υστέρηση κατά -5,24% πέριξ των 13 ευρώ. Η κίνηση όμως τότε έδειχνε ότι κάτι "ψήνεται" δίνοντας ως αρχικό στόχο τα 14,70 ευρώ. Τώρα, λοιπόν, η μετοχή του ΟΠΑΠ όχι μόνο κινήθηκε πάνω από το στόχο των 14,70 ευρώ αλλά στη συνέχεια προσπάθησε να αποδράσει και από τα δεσμά της ζώνης των υψηλών ανάμεσα στα 15,35 με 15,00 ευρώ. Πάνω από εκεί δεν υπάρχει κάτι ουσιαστικό έως τα 16 ευρώ. Οι σημαντικές στηρίξεις σε μια πιθανή επιστροφή εντοπίζονται στα 14,46 και 14,04 ευρώ από όπου διέρχεται και η πρώην σημαντική γραμμή αντίστασης "Q".

πιν

πιν

Να, λοιπόν, που η μεγαλύτερη αεροπορική εταιρεία στην Ελλάδα και συνάμα εθνικός αερομεταφορέας, η Aegean Airlines (ΑΡΑΙΓ), κατάφερε να περάσει διά πυρός και σιδήρου μέσα από την επώδυνη πανδημική κρίση και να έρχεται σήμερα να ανακοινώνει διπλασιασμό στον ενοποιημένο κύκλο εργασιών για το 2022 σε σχέση με το 2021 κλείνοντας στα 1,34 δισ. ευρώ, ο οποίος όμως περνάει πλέον μπροστά κατά 2% από αυτόν του 2019.

Η Aegean, όπως όλα δείχνουν, έκλεισε την πανδημική παρένθεση και τα ζημιογόνα αποτελέσματα τραβώντας μια πρώτη σημαντική γραμμή καθαρής κερδοφορίας της τάξεως των 106,8 εκατ. ευρώ από ζημιές -57,6 εκατ. ευρώ το 2021 με το μέσο έσοδο μάλιστα ανά χιλιομετρική θέση να φτάνει τα 8,3 ευρώ από τα 6,4 ευρώ που ήταν το 2021 πραγματοποιώντας μια ισχυρή αύξηση κατά +30% περίπου.

Προσοχή, ο όμιλος που έχει μια κεφαλαιοποίηση στο ταμπλό στα 648 εκατ. ευρώ έχει ταμειακά διαθέσιμα στις 31.12.2022 στα 463,7 εκατ. ευρώ με το σύνολο όμως των περιουσιακών του στοιχείων να έχει ξεπεράσει πλέον τα 2 δισ. ευρώ από τα 1,54 δισ. ευρώ που ήταν το 2021. Για το 2023, τώρα ο όμιλος, όπως είχαμε αναφέρει και σε προηγούμενο δημοσίευμα στα τέλη του περασμένου χρόνου, όταν η μετοχή λάμβανε τιμές στα 5,40 ευρώ, ετοιμάζεται για υπερπτήση με ό,τι αυτό φυσικά θα σημάνει και για την τιμή της μετοχής. Η Aegean που θα επιχειρεί πλέον με 76 αεροπλάνα προσφέροντας συνολικά 18 εκατ. θέσεις με τα αεροσκάφη νέας τεχνολογίας να προσφέρουν σημαντική εξοικονόμηση στην κατανάλωση καυσίμου ανά προσφερόμενη θέση μόνο μπροστά πλέον έχει να κοιτάει.

Οι πρώτες ενδείξεις λοιπόν για το τρέχον έτος είναι ιδιαίτερα ενθαρρυντικές με τους επιβάτες στις πτήσεις εξωτερικού κατά τους δύο πρώτους μήνες, αλλά και τις πωλήσεις εισιτηρίων για το καλοκαίρι να υπερβαίνουν κατά πολύ τα αντίστοιχα μεγέθη του προ πανδημίας 2019. Την ίδια στιγμή υπάρχει και ένα άλλο σημαντικό στοιχείο που δείχνει τη μεγάλη δυναμική του εισηγμένου ομίλου. Στις 15 Μαρτίου του 2023, η AEGEAN ολοκλήρωσε τρία χρόνια ταχύτερα από την προθεσμία εξόφλησης την αποπληρωμή του τελευταίου τμήματος του έκτακτου δανεισμού που είχε λάβει από τις τέσσερις μεγάλες ελληνικές τράπεζες κατά τη διάρκεια της πανδημίας.

Διαγραμματικά η μετοχή αφού διέλυσε ανοδικά την περιοχή των 6,40 ευρώ βρέθηκε να ίπταται προς τη ζώνη αντίστασης των 7,80 με 7,60 ευρώ. Τώρα όμως μετά και την "επιβολή" της καθοδικής εκτόνωσης σε όλη την αγορά η μετοχή έχει πραγματοποιήσει ένα υγιές pullback πρός τη ζώνη διακράτησης των 7,20 με 6,90 δίνοντας έτσι την ευκαιρία για σταδιακές επανατοποθετήσεις. Παρά όμως τα όποια απαραίτητα πισωγυρίσματα της τιμής της μετοχής –προς ανεφοδιασμό επενδυτών– ο βασικός στόχος του ανοδικού στροφέα "S" είναι η είσοδος της Aegean μέσα στην περιοχή των 7,80 με 8,70 ευρώ που διαπραγματευόταν στις αρχές του 2020 και του 2018. Ας μην ξεχνάμε, άλλωστε, ότι η Aegean Airlines αποτελεί μία από τις ελάχιστες εισηγμένες στο Χρηματιστήριο Αθηνών όπου μπορεί κανείς να επενδύσει στον ανερχόμενο ελληνικό τουρισμό.

πιν

pin

* Ο Απόστολος Μάνθος είναι υπεύθυνος τεχνικής ανάλυσης & επενδυτικής στρατηγικής

* Αναδημοσίευση από την εφημερίδα "Κεφάλαιο"