Κυριακή 12 Φεβρουαρίου 2023

Ιστορικό ρεκόρ μεγεθών για την Μοτοδυναμική

 Ιστορικό ρεκόρ μεγεθών για την



Μοτοδυναμική 

(Υπενθύμιση από τον Δημοσθένη Τρίγγα)

  • Οι ρυθμοί ανάπτυξης της Μοτοδυναμικής είναι εντυπωσιακοί τόσο σε ετήσια μεταβολή όσο και σε σχέση με το 2019. Σε ετήσια βάση τα κέρδη προ φόρων μεγεθύνθηκαν 121%, ενώ τα λειτουργικά κέρδη κατά 107%.

Αξίζει να σημειωθεί η βελτίωση του λειτουργικού περιθωρίου κέρδους από 9,5% το 9μηνο του 2021 σε 14,2% το αντίστοιχο τρέχον διάστημα. Η βασική αιτία διεύρυνσης του περιθωρίου κέρδους είναι η εντυπωσιακή αύξηση του rent a car (Sixt), που αύξησε τα μεγέθη της κατά 75% στο 9μηνο.

ΙΣΤΟΡΙΚΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΜΕΤΟΧΗΣ

ΔιάστημαΕλάχιστη τιμήΜέγιστη τιμήΜεταβολή %
7 ημερών2,2002,99029,44
30 ημερών2,0602,99044,44
3 μηνών2,0102,99037,16
6 μηνών2,0102,99035,91
12 μηνών1,7902,99029,44

Να σημειωθεί ότι η πρώτη φορά που ενοποίησε τη Sixt ήταν το 2019 και η πρώτη για ολόκληρο τον χρόνο το 2020, καθώς είχε πραγματοποιήσει ΑΜΚ τους τελευταίους μήνες του 2019.

  • Ο καθαρός δανεισμός μεγεθύνθηκε κατά 83%, καθώς διαμορφώθηκε στα 18,9 εκατ. ευρώ, έναντι 10,3 εκατ. ευρώ στις 31/12/2021, ως αποτέλεσμα της χρηματοδότησης του νέου στόλου της Sixt. Παρά το γεγονός ότι αυξήθηκε ο καθαρός δανεισμός, η αποτίμηση της εταιρείας βελτιώθηκε σημαντικά, καθώς ενισχύθηκαν τα κέρδη EBITDA.

Ειδικότερα, ο δείκτης EV/EBITDA δεν ξεπερνά τις 3,7 φορές τα EBITDA του 9μήνου 2022, έναντι 5,1 φορών ολόκληρου του έτους 2021. Ταυτόχρονα, ο δείκτης τιμή προς κέρδη ανά μετοχή (P/E) διαμορφώνεται μόλις στις 6 φορές τα καθαρά κέρδη του 9μήνου 2022 (13,5 εκατ. ευρώ εφαρμόζοντας 22% φορολογικό συντελεστή)!

  • Τέλος, η αναμενόμενη βελτίωση της τουριστικής κίνησης τη φετινή χρονιά ενίσχυσε και συνεχίζει να βελτιώνει τις πωλήσεις, την κερδοφορία και κατ’ επέκταση τους δείκτες αποτίμησης.

Από την άλλη πλευρά, η αγορά ενδέχεται να προβληματίζεται με την πορεία των μεγεθών του 2023 (πιθανή κάμψη της τουριστικής κίνησης το 2023), καθώς η αποτίμηση παραμένει σε υποτιμημένα επίπεδα χωρίς άλλο προφανή λόγο. Μήπως, ωστόσο, είναι πολύ πρόωρο!

Δημοσθένης Τρίγγας

dtrigas@beta.gr