Ιστορικό ρεκόρ μεγεθών για την
Μοτοδυναμική
(Υπενθύμιση από τον Δημοσθένη Τρίγγα)
Οι ρυθμοί ανάπτυξης της Μοτοδυναμικής είναι εντυπωσιακοί τόσο σε ετήσια μεταβολή όσο και σε σχέση με το 2019. Σε ετήσια βάση τα κέρδη προ φόρων μεγεθύνθηκαν 121%, ενώ τα λειτουργικά κέρδη κατά 107%.
Αξίζει να σημειωθεί η βελτίωση του λειτουργικού περιθωρίου κέρδους από 9,5% το 9μηνο του 2021 σε 14,2% το αντίστοιχο τρέχον διάστημα. Η βασική αιτία διεύρυνσης του περιθωρίου κέρδους είναι η εντυπωσιακή αύξηση του rent a car (Sixt), που αύξησε τα μεγέθη της κατά 75% στο 9μηνο.
ΙΣΤΟΡΙΚΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΜΕΤΟΧΗΣ
Διάστημα | Ελάχιστη τιμή | Μέγιστη τιμή | Μεταβολή % | Συνολικός Όγκος | Πράξεις | Τζίρος |
---|---|---|---|---|---|---|
7 ημερών | 2,200 | 2,990 | 29,44 | 646.868 | 1.306 | 1.643.037 |
30 ημερών | 2,060 | 2,990 | 44,44 | 1.255.048 | 2.399 | 2.979.340 |
3 μηνών | 2,010 | 2,990 | 37,16 | 1.777.893 | 3.943 | 4.097.436 |
6 μηνών | 2,010 | 2,990 | 35,91 | 3.021.494 | 6.397 | 6.834.857 |
12 μηνών | 1,790 | 2,990 | 29,44 | 6.334.435 | 14.189 | 13.875.065 |
Να σημειωθεί ότι η πρώτη φορά που ενοποίησε τη Sixt ήταν το 2019 και η πρώτη για ολόκληρο τον χρόνο το 2020, καθώς είχε πραγματοποιήσει ΑΜΚ τους τελευταίους μήνες του 2019.
- Ο καθαρός δανεισμός μεγεθύνθηκε κατά 83%, καθώς διαμορφώθηκε στα 18,9 εκατ. ευρώ, έναντι 10,3 εκατ. ευρώ στις 31/12/2021, ως αποτέλεσμα της χρηματοδότησης του νέου στόλου της Sixt. Παρά το γεγονός ότι αυξήθηκε ο καθαρός δανεισμός, η αποτίμηση της εταιρείας βελτιώθηκε σημαντικά, καθώς ενισχύθηκαν τα κέρδη EBITDA.
Ειδικότερα, ο δείκτης EV/EBITDA δεν ξεπερνά τις 3,7 φορές τα EBITDA του 9μήνου 2022, έναντι 5,1 φορών ολόκληρου του έτους 2021. Ταυτόχρονα, ο δείκτης τιμή προς κέρδη ανά μετοχή (P/E) διαμορφώνεται μόλις στις 6 φορές τα καθαρά κέρδη του 9μήνου 2022 (13,5 εκατ. ευρώ εφαρμόζοντας 22% φορολογικό συντελεστή)!
- Τέλος, η αναμενόμενη βελτίωση της τουριστικής κίνησης τη φετινή χρονιά ενίσχυσε και συνεχίζει να βελτιώνει τις πωλήσεις, την κερδοφορία και κατ’ επέκταση τους δείκτες αποτίμησης.
Από την άλλη πλευρά, η αγορά ενδέχεται να προβληματίζεται με την πορεία των μεγεθών του 2023 (πιθανή κάμψη της τουριστικής κίνησης το 2023), καθώς η αποτίμηση παραμένει σε υποτιμημένα επίπεδα χωρίς άλλο προφανή λόγο. Μήπως, ωστόσο, είναι πολύ πρόωρο!
Δημοσθένης Τρίγγας
dtrigas@beta.gr